Stainless Steel | Crush - Kingdom of the Kings

Stainless Steel | Crush - Kingdom of the Kings

Χαιρετώ όλες τις φίλες και τους φίλους του Μεταλλικού ήχου και σας καλωσορίζω στο πρώτο Stainless Steel για την νέα χρόνια. Η περιήγηση μας στον μεταλλικό Αλλόκοσμο ξεκίνησε με ένα ταξίδι στο παρελθόν, ανάμεσα σε μακρινά βασίλεια, βασιλιάδες, ήρωες και σκοτεινή μαγεία. Σήμερα θα ήθελα να κάνουμε μια στάση στο 1993 και να θυμηθούμε έναν πολύ σημαντικό δίσκο της ελληνικής metal σκηνής. Πρόκειται για το Kingdom of the Kings των Crush, τον μοναδικό δίσκο τον οποίο το συγκρότημα κυκλοφόρησε μέχρι σήμερα και που αποτελεί ένα από τα κρυμμένα διαμάντια που ανέδειξε η Μεταλλική παράδοση της εγχώριας μεταλλικής σκηνής.

Η δημιουργία των Crush τοποθετείται περίπου μία δεκαετία πριν την κυκλοφορία του Kingdom of the Kings, κάπου στα 1983, όταν τα τρία ιδρυτικά μέλη της, οι Παναγιώτης Κωνσταντινίδης (φωνητικά), Παντελής Ροδόστογλου (κιθάρα) και Κώστας Βογιαντζόγλου (τύμπανα) αρχίζουν να συνθέτουν κομμάτια, πραγματοποιώντας τις πρώτες ζωντανές εμφανίσεις περίπου από τα μισά των 80s και μετά. Φτάνουμε έτσι λοιπόν στο 1992, όταν η μπάντα αποφασίζει να μπει στο στούντιο και να ηχογραφήσει τον πρώτο ολοκληρωμένο της δίσκο, που θα κυκλοφορήσει ως ανεξάρτητη παραγωγή την επόμενη χρονιά. Το Kingdom of the Kings περιλάμβανε εννέα συνθέσεις συνολικής περίπου διάρκειας 34 λεπτών, ενώ στην επανέκδοση του 2009 θα συμπεριληφθεί και το κομμάτι Morpheus World.


Crush (1993)

Ξεκινώντας από το εξώφυλλο του δίσκου, βλέπουμε να αναπαριστάται μια γυναικεία φιγούρα να τρέχει έντρομη, με την αγωνία να είναι αποτυπωμένη στο πρόσωπο της, προσπαθώντας να απομακρυνθεί από το κάστρο που βρίσκεται πίσω της. Ενα κάστρο σκοτεινό, εγκαταλελειμένο, το οποίο περιστοιχίζεται από νεκρά δέντρα και ταφόπλακες. Η έκφραση του προσώπου της δείχνει ότι δεν θέλει να επιστρέψει εκεί, προσπαθώντας να φύγει όσο πιο μακριά γίνεται από ότι τρομακτικό και μακάβριο, ενδεχομένως, βίωσε εκεί μέσα. Μια σκοτεινή αποτύπωση μεσαιωνικής φαντασίας και γοτθικής ατμόσφαιρας κυριαρχεί στο εξώφυλλο. Όλα αναδεικνύουν την αίσθηση του απόκοσμου, της σήψης και του θανάτου. Ο τρόμος από το απειλητικό υπερφυσικό είναι διάχυτος και αυτό είναι το πρώτο καλωσόρισμα του ακροατή με το Kingdom of the Kings! Αν και το εξώφυλλο του δίσκου είναι κάπως ασυμβίβαστο με τον τίτλο του δίσκου, παρόλα αυτά θεωρώ ότι αναπαριστά το αίσθημα που κρύβεται στο στιχουργικό κομμάτι των τραγούδιών, το οποίο θα δούμε παρακάτω...

Το μουσικό ύφος των Crush κινείται στο παραδοσιακό heavy metal, φλερτάροντας έντονα με τα power metal στοιχεία και αφήνοντας διάχυτο το επικό στοιχείο να πλανάται στην ατμόσφαιρα των συνθέσεων. Οι επιρροές πολλές και διάφορες, όπως είναι φυσικό, από τον μεταλλικό ήχο της εποχής. Θα διαισθανθείς την παρουσία των Omen, των Manilla Road, των Helloween, του Yngwie Malmsteen κατά την ακρόαση του δίσκου, η οποία φιλτραρεται μέσα από την προσωπική μουσική προσέγγιση της μπάντας, κρατώντας τα καλύτερα στοιχεία του ήχου εκείνου ώστε να δημιουργήσουν το στοιβαρό, συμπαγές και συνεπές Heavy Metal τους! Αληθινό και τίμιο, μια έκφραση καλλιτεχνικής δημιουργίας με πάθος και έμπνευση, μακριά από τάσεις και μόδες, το οποίο καταφέρνει να εκπληρώσει τον στόχο του και να αγγίξει τις καρδιές όσων τιμούν και ακολουθούν πιστά το πολεμικό μονοπάτι του Ατσαλιού!

Όσον αφορά το στιχουργικό μέρος, τα πράγματα κινούνται σε ένα ενδιαφέρον πλαίσιο. Από την αρχή του δίσκου κιόλας με την εισαγωγή του intro "Beyond the Gates...", οι Crush θέλουν να μεταδώσουν το κλίμα της ατμόσφαιρας το οποίο έχουν επιλέξει για τον δίσκο. Μια απόκοσμη, βγαλμένη σαν από έγκατα, φωνή καλωσορίζει τον ακροατή στο σκοτεινό τους ταξίδι...

At last my little one
Welcome to the land of
Silence and fear
Can you hear those distant drums?
Follow me to this march of the deads...

...για να μπει στο πρώτο κομμάτι "March of the Deads", το οποίο ξεκινάει με μια υπέροχη neoclassical κιθαριστική εισαγωγή, συνεχίζοντας στιχουργικά με μια ιστορία η οποία έχει να κάνει με ξεκάθαρη αναφορά στο έργο του H.P. Lovecraft και την ιστορία "The Doom That Came to Sarnath" που εκδόθηκε το 1920. Η μπάντα δείχνει ξεκάθαρα μια τάση σε μυστηριακές αναφορές, εμπνευσμένες από την σκοτεινή φανταστική λογοτεχνία αλλά και την σφαίρα του μεταφυσικού...

Land of the dreams
And my fears are growing
Into my heart like the clouds in the storm
Take me so far to the lake of Sarnath
Where the flames of war light an
Ancient throne

Στα επόμενα δύο κομμάτια που ακολουθούν, τα "The Gloriest Night" και το ομότιτλο "Kingdom of the Kings" έχουμε να κάνουμε με δύο επικές συνθέσεις δοσμένες και αυτές εξίσου με ένα μυσταγωγικό, απόκοσμο χαρακτήρα. Η μάχη δεν είναι κάτι απλό και πολλές φορές θα πρέπει να ξεπεράσεις τα όρια και να πολεμήσεις δυνάμεις που είναι πέρα από το γήινο και το...λογικό! To αίμα των εχθρών πρέπει να χυθεί, κλαγγές σπαθιών να σκίσουν την νυχτερινή ατμόσφαιρα. Ενδεχομένως, η αναφορά στην ιστορία του H.P. Lovecraft να συνεχίζεται και εδώ, μιας και η αλήθεια είναι ότι δεν μπορώ να είμαι 100% σίγουρος. Όπως και να ΄χει, είναι δύο εκπληκτικές συνθέσεις που αναδεικνύουν την ατμόσφαιρα του δίσκου με την έντονη και πομπώδη πολεμική τους ατμόσφαιρα, εξαιρετικά δείγματα για το είδος που υπηρετούν.

Προχωρώντας πιο κάτω, ακούμε το "Unborn" το οποίο, όπως διάβασα, είναι και το πρώτο κομμάτι που έγραψαν ποτέ σαν μπάντα. Επίσης πρόκειται για ένα κομμάτι γρήγορο και το οποίο είναι εμπνευσμένο από σκοτεινές αφηγήσεις. Η εκδίκηση και η κυριαρχία είναι τα κυρίαρχα στοιχεία, τα οποία ο πρωταγωνιστής θέλει να επιβάλλει εις το όνομα μιας σκοτεινής δύναμης την οποία επικαλείται...

Oh, big master, I beg you again
Give me the power to fight for revenge.
By Lucifer's coming
No mercy, no help, crime and violence
And falling heads.
Unborn waiting to conquer the earth.

Κλείνοντας τις στιχουργικές αναφορές του δίσκου, θέλω να αναφερθώ στο προτελευταίο τραγούδι "Princess of Hell", το riff του οποίου μου θύμισε το χαρακτηριστικό στυλ της μουσικής του King Diamond/Mercyful Fate και το οποίο με τον "πιασάρικο" ρυθμό του κατάφερε να σταθώ λιγάκι παραπάνω, πατώντας το repeat! Εξαιρετικό δείγμα καθαρόαιμου Ηeavy Metal και σίγουρα μια από τις καλύτερες συνθέσεις των Crush, συνεχίζει στο μοτίβο του απόκρυφου και του μυστηρίου. 

...Magic calls of Princess
Warriors from Hell
Come - come to me...
Spirits from a haunted dream.
Give me your power and take my life
Away...

Δεν ξέρω αν κατάφερα να αποδώσω πλήρως ή αρκούντως επιτυχημένα το κλίμα του δίσκου και των στίχων του. Προσωπικά θεωρώ ότι είναι ένας εξαιρετικός δίσκος από την αρχή μέχρι το τέλος του, στον οποίο κυριαρχεί το κλίμα του μεταφυσικού και του τρόμου, μέσα από μια έντονα επική διάθεση και μια αστείρευτη ενέργεια και έμπνευση από τα μέλη της μπάντας. Οι Crush είναι ένα κλασσικό δείγμα της ένδοξης ελληνικής metal σκηνής που, αν και οι συνθήκες δεν κατάφεραν να τους κάνουν να διεκδικήσουν την αναγνώριση που τους έπρεπε, για όλους τους πιστούς του Ατσάλινου ήχου είναι μια μπάντα που έμεινε στην ιστορία του ελληνικού metal! Στην πορεία των χρόνων κατάφεραν να κερδίσουν την αναγνώριση στους underground κύκλους του εξωτερικού, βάζοντας το λιθαράκι της στο μεταλλικό οικοδόμημα.

Ηeavy Metal και Φανταστικό! Δύο στοιχεία που μας γοητεύουν, όταν αυτά ενωνόνται για να δημιουργήσουν το αισθητικό αποτέλεσμα που η κάθε μπάντα θέλει να προσφέρει στους οπαδούς της. Όπως και άλλοι, έτσι και οι Crush περιπλανήθηκαν σε κόσμους φανταστικούς και μυστήριους και μας τραγούδησαν για αυτούς! Στην περίπτωση τους, το μεταφυσικό και το απόκοσμο, ήταν οι συντεταγμένες πάνω στο χάρτη της αναζήτησης τους, αποτελώντας συνοδοιπόροι με όλους εμάς που αρεσκόμαστε να διαβαίνουμε τις πύλες προς τον κόσμο των παράδοξων διηγήσεων! Απ' ότι διαβάζω η μπάντα εξακολουθεί να είναι ενεργή με κάποια νέα μέλη, πραγματοποιώντας live εμφανίσεις και ετοιμάζοντας υλικό για έναν επερχόμενο νέο δίσκο. Η Φλόγα δεν σβήνει, το Ταξίδι συνεχίζεται, το Heavy Metal δεν πεθαίνει...

Rise...
You must return to life
See, reality in the light
Here, you are the truth
Follow your heart
And make the rules
(από το Morpheus World)


202... ?