Γνωριμία με το έργο της Αναστασίας Ζιαζοπούλου

Γνωριμία με το έργο της Αναστασίας Ζιαζοπούλου

Μετά από αρκετό η στήλη Images & Words επιστρέφει και φιλοξενεί μια ιδιαιτέρως ταλαντούχα δημιουργό, την Αναστασία Ζιαζοπούλου. Mε την δουλειά της Αναστασίας ήρθα πρώτη φορά σε επαφή μόλις πέρυσι, βλέποντας τα εξώφυλλα βιβλίων που είχε φιλοτεχνήσει για ανερχόμενο εκδοτικό οίκο της λογοτεχνίας του Φανταστικού! Αυτό αποτέλεσε τον πρωταρχικό λόγο για να την έχουμε κοντά μας στην Λέσχη Φανταστικής Λογοτεχνίας Καρδίτσας και να μας μιλήσει για την ίδια αλλά και την πορεία της στον χώρο. Το έργο της χαρακτηρίζονται από μια dark fantasy αισθητική, που μας αρέσει ιδιαιτέρως, αντλώντας έμπνευση από πολλές και διαφορετικές καταβολές. Δεν θα σας κουράσω άλλο με προλόγους, σας αφήνω να γνωρίσετε την Αναστασία Ζιαζοπούλου διαβάζοντας την συνέντευξη της...

1. Θα ήθελες ξεκινώντας τη συνέντευξη να μας πεις λίγα πράγματα για σένα ώστε να σε γνωρίσουν και οι αναγνώστες μας καλύτερα;

Αρχικά, ευχαριστώ πολύ για την πρόταση να με φιλοξενήσετε στη στήλη σας, είναι μεγάλη μου χαρά και τιμή.

Λοιπόν, έχω καταγωγή από την Καρδίτσα αλλά έχω γεννηθεί και μεγαλώσει στην Αθήνα. Σπούδασα Graphic Design στο τότε ΤΕΙ ΑΘΗΝΩΝ, πλέον Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και έχω δουλέψει αρκετά χρόνια σε αυτό το αντικείμενο τόσο ως freelancer όσο και in house σε διαφημιστικές και άλλες εταιρίες. Ζωγραφίζω από μωρό θα έλεγα, καθώς οι γονείς μου είναι και οι ίδιοι πολύ καλοί ζωγράφοι αν και ερασιτέχνες και αυτοδίδακτοι και πάντα υπήρχε στο σπίτι μας η διάθεση και η ανάγκη για δημιουργία. Τα τελευταία χρόνια, προσπαθώ να συνδυάζω τις διαφορετικές καταβολές που έχω στο κομμάτι του σχεδίου και της ζωγραφικής, από το αρχιτεκτονικό σχέδιο, τo graphic design, την τυπογραφία και φυσικά την ελεύθερη έφραση και την ανάγκη μου να απεικονίσω αυτό που έχω στο μυαλό μου.

2. Ποιες είναι οι επιρροές σου; Υπάρχουν άραγε δημιουργοί που σε ενέπνευσαν και ίσως επηρέασαν το έργο σου;

Μικρότερη πάσχιζα να βρω κάποιο είδωλο, κάποια βασική επιρροή, είτε στη γραφιστική είτε στη ζωγραφική, αλλά έπιανα τον εαυτό μου να μπερδεύεται, να συγκρίνει και τελικά να τα παρατάει, οπότε την εγκατέλειψα αυτή την αναζήτηση. Έχω μια αδυναμία στην πιο dark αισθητική, ωστόσο υπάρχουν πάρα πολλοί καλλιτέχνες, από όλο το φάσμα της τέχνης και της αισθητικής, που θαυμάζω και με έχουν επηρεάσει και μπορεί να είναι από γραφίστες και ζωγράφοι μέχρι γλύπτες, χαράκτες, tattoo artists, σκηνοθέτες, μουσικοί... οτιδήποτε! Άλλωστε, τέχνη υπάρχει παντού.

Ενδεικτικά, κάποιοι καλλιτέχνες που θαυμάζω από διάφορους κλάδους είναι Francisco Goya, Mariusz Lewandowski, H.P. Lovecraft, Primordial, Philip Jackson, Gustave Doré, Paul Booth.


Abyss

3. Ο κόσμος στον οποίο ζούμε είναι ένας απέραντος καμβάς! Είτε είναι ένα ηλιοβασίλεμα, ένα δάσος, μια πολύβουη πόλη. Πως σε εμπνέει ο κόσμος γύρω μας;

Κάθε μέρα, είτε στη φύση είτε στα αντικείμενα και τους ανθρώπους γύρω μας, αν είμαστε παρατηρητικοί, μπορούμε να βρούμε έμπνευση σε ένα σχήμα, ένα χρώμα, έναν ήχο. Δεν υπάρχει όριο σε αυτό, αρκεί να αντιλαμβανόμαστε και όχι απλώς να κοιτάμε!

4. Ποιες είναι οι τεχνικές που χρησιμοποιείς κυρίως; Με ποια/ποιες σου αρέσει περισσότερο να δημιουργείς;

Στα πλαίσια των σπουδών μου αλλά και της επαγγελματικής μου πορείας είχα την ευκαιρία να πειραματιστώ με σχεδόν όλα τα media, ακρυλικά, λάδια, ακουαρέλα, μελάνι, κάρβουνο αλλά φυσικά και με το digital κομμάτι. Νιώθω άνετα να δημιουργώ με όλα τα μέσα και τα υλικά, αν και θέλει διαφορετική προσέγγιση το καθένα. Νομίζω ότι τα δύο αγαπημένα μου είναι τα λάδια για την ευελιξία που σου δίνουν στο να τα δουλέψεις και τα μελάνια για τον ακριβώς αντίθετο λόγο. Είναι πιο αυστηρό το μελάνι, δεν σηκώνει πολλά και είναι πραγματική πρόκληση.


Aranea Imperatoria

5. Πότε άρχισες να διακρίνεις ότι έχεις ταλέντο σε αυτό που κάνεις και πότε πήρες την απόφαση να ασχοληθείς με τον χώρο επαγγελματικά;

Όπως είπα παραπάνω, είχα κλίση στο σχέδιο από πάντα και μέσω του Graphic Design ασχολούμαι επαγγελματικά με την δημιουργία εικόνων πάνω από 10 χρόνια και τα τελευταία 3 αποφάσισα να προωθήσω περισσότερο το κομμάτι της τέχνης παρά της υπηρεσίας που θεωρείται η Γραφιστική. Έτσι, έχω κάνει κάποιες συνεργασίες για εξώφυλλα βιβλίων όπως ήδη γνωρίζεις, merch συγκροτημάτων στον ευρύτερο χώρο του metal και φυσικά commission artworks για όποιον θέλει απλώς να έχει ένα δικό μου έργο στο χώρο του.

6. Να προχωρήσουμε και στο κομμάτι που μας ενδιαφέρει σιγά – σιγά. Ποια η σχέση σου με την τέχνη του Φανταστικού;

Μια ματιά στη δουλειά μου θα φέρει την απάντηση. Σχεδόν τίποτα από αυτά που δημιουργώ δεν υπάρχει στην πραγματικότητα ή τουλάχιστον όχι ακριβώς με τον τρόπο που τα απεικονίζω. Βέβαια, αν σκεφτούμε ότι ο καθένας μας έχει διαφορετική πραγματικότητα, ίσως τότε όλα είναι φαντασία. Η τέχνη του Φανταστικού είναι αρκετά ευρεία και σίγουρα μπορεί να αντλήσω έμπνευση ή ατμόσφαιρα από ένα βιβλίο φανταστικής λογοτεχνίας, μια ταινία ή σειρά μέχρι και από video games.


Aranea Nautica

7. Πως είναι να αποτυπώνεις κάτι το οποίο, στιγμές πριν, “ζούσε” αποκλειστικά μέσα στα όρια της δικιάς σου φαντασίας;

Είναι λυτρωτικό θα έλεγα, καθώς η σύλληψη μιας ιδέας και το νοητικό δουλεμά της έως τη στιγμή της τελικής οπτικοποίησης, δημιουργεί μια απερίγραπτή ένταση και αναταραχή και η αποτύπωση φέρνει την πολυπόθητη ηρεμία καθώς επιτέλους μοιράζεσαι κομμάτια του εαυτού σου που ήθελαν να μοιραστούν.

8. Έχεις να μας προτείνεις κάτι ενδιαφέρον από τον ευρύτερο χώρο του φανταστικού, με το οποίο έπιασες τον εαυτό σου να “κολλάει” τώρα τελευταία;

Έπεσε στα χέρια μου μια συλλογή sci-fi διηγημάτων του Robert Sheckley την οποία βρήκα πολύ ενδιαφέρουσα παρά την παλαιότητά της καθώς με εντυπωσίασε το χιούμορ και η καυστικότητα του τρόπου γραφής του. Ξεχώρισα τα διηγήματα "Μορφή" και "Προσκύνημα στη Γη".


Daughter of the Sea

9. Περιέγραψε μας μια τυπική σου μέρα, που περιλαμβάνει ανάμεσα στα άλλα και το δημιουργικό κομμάτι. Καταλαμβάνει τον περισσότερο χρόνο της μέρας σου ή δουλεύεις με συγκεκριμένο πρόγραμμα;

Τον τελευταίο χρόνο που παραιτήθηκα από την δουλειά που είχα ως in house Graphic Designer, νιώθω πιο ελεύθερη και φτιάχνω το πρόγραμμά μου ανάλογα με τα project που έχω να δουλέψω. Αν έχω deadlines, τότε αυτά μπαίνουν σε προτεραιότητα και δουλεύω αδιάκοπα έως ότου έχω το αποτέλεσμα που θέλω. Υπάρχουν φυσικά και πιο χαλαρές μέρες και δεδομένου ότι δουλεύω μόνη μου και για εμένα, είναι πολύ εύκολο να πάρω ρεπό ανά πάσα ώρα και στιγμή και αυτό είναι επίσης πολύ λυτρωτικό!

10. Ποια είναι η μέθοδος, η διαδικασία που ακολουθείς, από την σύλληψη μιας ιδέας μέχρι την εκτέλεση της;

Συνήθως όλα γεννιούνται από τον “ηλεκτρισμό” που θα νιώσω όταν λάβω το ερέθισμα. Μετά αρχίζω και δουλεύω ιδέες στο μυαλό μου μέχρι να καταλήξω στο βασικό concept. Συνήθως μετά περνάω ώρες ή και μέρες, ανάλογα, που σκέφτομαι και την παραμικρή κίνηση που θα κάνουν τα χέρια μου για να αποτυπώσουν πιστότερα αυτό που έπλασε ο εγκέφαλός μου, καθώς θέλω να κάνω σίγουρα βήματα και να “σβήσω” ή να διορθώσω τις λιγότερες δυνατές φορές. Ψάχνω για references όταν τα χρειάζομαι και αφού έχω οπλιστεί ξεκινάω να ανασύρω μεθόδους και τεχνικές που έχω διδαχθεί ή έχω καλλιεργήσει όλα αυτά τα χρόνια. Και μόνο τότε θα ακουμπήσω το μολύβι στο χαρτί. Βέβαια, στην πορεία όλα μπορούν να αλλάξουν και τότε ίσως όλα ξεκινήσουν από την αρχή.


Hoyo Negro

11. Κάνε μας μια “περιήγηση” στον χώρο που απολαμβάνεις να δουλεύεις; Τι θα βρίσκαμε εκεί τώρα;

Δουλεύω στο σπίτι, οπότε ανάμεσα στα συνηθισμένα αντικείμενα που βρίσκει κανείς σε ένα σπίτι θα βρει μια πληθώρα εργαλείων και υλικών και ένα σωρό σημεία που είναι εν δυνάμει χώρος εργασίας. Τυπικά, υπάρχει ένα spare δωμάτιο που το έχω χρίσει εργαστήριο, αλλά γενικά επιλέγω να ακολουθώ τη διάθεσή μου και τη βαρύτητα του project. Στην περίπτωση των deadlines και των δύσκολων project θα οργανώσω τα υλικά μου και το χώρο εργασίας μου “σωστά” και επαγγελματικά. Στην περίπτωση της ελεύθερης έκφρασης το mood είναι καναπές, καφές, τσιγάρο και εγώ ανάμεσα σε μπλοκ, μολύβια και χρώματα.

12. Είσαι από τους ανθρώπους που προτιμούν να δουλεύουν με πλήρη ησυχία και απομόνωση ή θες να υπάρχει κάτι στο background, όπως να παίζει μια μουσική, να υπάρχει μια ανοιχτή τηλεόραση; Πως συγκεντρώνεσαι καλύτερα κατά την στιγμή της δημιουργίας;

Δεν είμαι καθόλου της απομόνωσης γενικότερα σαν άνθρωπος, πέρα από συγκεριμένες στιγμές και φάσεις, οπότε θα πω ότι θέλω κάτι να γίνεται στο background συνήθως μουσική, κάποιο sitcom, podcast, κάτι χαλαρό δηλαδή, ή μπορεί απλώς να μιλάω στο τηλέφωνο για ώρες με φίλους που δεν έχω προλάβει να δω..


Σε γκρεμισμένους κόσμους

13. Άλλα χόμπι ή καλλιτεχνικές (και μη) ανησυχίες σου που θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας;

Τα τελευταία 2 χρόνια, έχω ξεκινήσει το δικό μου brand χειροποίητων αρωματικών κεριών. Χρησιμοποιώ σαν πρώτη ύλη κερί από σόγια, το αρωματίζω και το τοποθετώ σε γυάλινα ποτήρια τα οποία ζωγραφίζω στο χέρι. Είναι πολύ δημιουργικό και απαιτητικό καθώς το τρέχω και αυτό όλο μόνη μου σε όλα τα στάδια, αλλά μου αρέσει πολύ και χαίρομαι να βλέπω τις εκφράσεις όλων όταν μυρίσουν κάποιο κερί μου, είναι απολαυστικό! Queri λέγεται το brand, προφέρεται “κερί” και όσοι θέλετε μπορείτε να ακολουθήσετε τη σελίδα σε Instagram, Facebook & TikTok στο @quericandles

Πολύς χρόνος για χόμπι δεν μένει μετά από όλα αυτά, αν και θα μπορούσα να πω ότι μάλλον έχω κάνει τα χόμπι μου επάγγελμα πλεον.

14. Με τι ασχολείσαι αυτή την περίοδο και τι να περιμένουμε από σένα στο άμεσο μέλλον;

Αυτή τη στιγμή και μέχρι τις 26 Φεβρουαρίου συμμετέχω με 2 έργα ζωγραφικής στην ομαδική έκθεση ENERGY ATHENS 2023 που λαμβάνει χώρα στο The European Centre Athens στο κέντρο της Αθήνας. Στα σκαριά υπάρχουν εξώφυλλα δίσκων και merch συγκροτημάτων, περισσότερες εκθέσεις και μια πιο αυτόνομη στο εγγύς μέλλον αλλά δυστυχώς τίποτα από αυτά δεν είναι ακόμα ανακοινώσιμο.


Fallen Moon

15. Που μπορεί να σε βρει κανείς αν σε αναζητήσει στα social media;

Τα προσωπικά μου προφίλ είναι Anastasia Ziazo & @anastaziazo σε Facebook & Instagram αντίστοιχα και μπορείτε να με βρείτε και στα TOMBarts/@tombarts

16. Φτάνοντας στο τέλος, τι έχεις να προτείνεις ή/και να συμβουλεύσεις όσους θέλουν να ασχοληθούν με τον χώρο της ζωγραφικής, του σχεδίου και των τεχνών γενικότερα;

Από την εμπειρία μου έχω αποκομίσει πως το σχέδιο μαθαίνεται, καλλιεργείται. Φυσικά το έμφυτο ταλέντο και η κλίση βοηθάνε σημαντικά όμως δεν αρκούν και δεν είναι προαπαιτούμενα. Τα σημαντικότερα στοιχεία που πρέπει να καλλιεργήσει κάποιος είναι η παρατηρητικότητα, η αισθητική, η πειθαρχία, η εργατικότητα και η υπομονή. Η τέχνη θεωρώ πως εξυψώνει το νου και λυτρώνει την ψυχή και είναι κρίμα κάποιος να μην τολμάει να ασχοληθεί επειδή έτυχε να μην έχει ανακαλύψει κάποια κλίση στις τέχνες. Συμβουλεύω, λοιπόν, όποιον νιώθει ότι τον καίει η καλλιτεχνική έκφραση να μην χάνει άλλο χρόνο και να ξεκινήσει να δημιουργεί.

17. Σε ευχαριστούμε πάρα πολύ για τον χρόνο που μοιράστηκες μαζί μας και σου ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο έργο σου! Τα τελευταία λόγια είναι δικά σου…

Εγώ σας ευχαριστώ ήταν μεγάλη μου χαρά.

Να τολμάτε και να μη φοβάστε να κάνετε ό,τι σας ελευθερώνει!


La Pisadeira

 


Octoskull

 


Pestilence Sisters