Tv Series/Anime | Sword Art Online: ένα anime που θα μπορούσε να είναι επικό!

Tv Series/Anime | Sword Art Online: ένα anime που θα μπορούσε να είναι επικό!

Εάν είστε, έστω και ελάχιστα, μέρος στην anime κοινότητας τα τελευταία χρόνια, ίσως έχετε ακούσει καναδυό πράγματα για το Sword Art Online. Άλλοι το θεωρούν ως το καλύτερο anime που βγήκε ποτέ, ενώ κάποιοι άλλοι το θεωρούν το χειρότερο. Όταν πρωτοκυκλοφόρησε ήταν εξαιρετικά δημοφιλές το 2012, και η αντίδραση που αναπόφευκτα έρχεται μετά από αυτή τη μεγάλη δημοτικότητα, ήταν εξίσου έντονη. Είναι σχεδόν mainstream να το μισείς τώρα και δεν μπορώ να πω ότι οι επικριτές του SAO δεν έχουν κάποιους καλούς λόγους, παρόλα αυτά δεν είναι σε καμία περίπτωση τόσο άσχημο, και μάλιστα υπάρχουν και πολλά καλά σημεία, έξυπνη πλοκή, ενώ δένεσαι με τους χαρακτήρες.

Για όσους δεν έχουν ακούσει για το SAO και αυτή είναι η πρώτη κριτική ανασκόπηση, πρέπει να γνωρίζετε πως το βασικό τρόπαιο της ιστορίας αφορά άλλη μία ιστορία που ο πρωταγωνιστής είναι παγιδευμένος σε κάποιο παιχνίδι MMO και προσπαθεί να δραπετεύσει. Βέβαια, όταν βγήκε η ιστορία θεωρούνταν πρωτότυπη, για αυτό και το συγκεκριμένο anime πυροδότησε την έναρξη μιας νέας κατηγορίας, τόσο σε λογοτεχνικό, όσο και σε κινηματογραφικό επίπεδο.

Ο πρωταγωνιστής μας λέγεται Kirito και είναι ένας από τους πρώτους παίκτες. Η ιστορία διαδραματίζεται όταν μπαίνει στο πρώτο VRMMO, το Sword Art Online. Όλα φαίνονται να πηγαίνουν υπέροχα, έως ότου οι παίχτες ανακαλύψουν ότι δεν μπορούν να αποσυνδεθούν. Ο δημιουργός του παιχνιδιού εμφανίζεται και λέει σε όλους ότι δεν μπορούν να φύγουν έως ότου κάποιος νικήσει τον τελικό του παιχνιδιού, ο οποίος βρίσκεται στον όροφο 100. Επιπλέον, όποιος πεθάνει στο παιχνίδι, πεθαίνει και στην πραγματικότητα, μιας και το headset που χρησιμοποιούν για να έχουν πρόσβαση στο παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας, τηγανίζει τον εγκέφαλο των παικτών. Όπως λέει ο Kirito, "αν πεθάνεις στο παιχνίδι, πεθαίνεις στην πραγματική ζωή".

Τα πρώτα δύο επεισόδια δείχνουν τον Kirito και τους άλλους παίκτες που προχωρούν από τον έναν όροφο στον άλλο, αλλά μετά τα δύο πρώτα επεισόδια εγκαταλείπουν την προσπάθεια. Τα επόμενα επεισόδια περιλαμβάνουν σχεδόν αυτοτελείς ιστορίες, προσθέτοντας slice of life πινελιές, προκειμένου να εξοικειωθεί ο θεατής με τον κόσμο του SAO. Σε αρκετά επεισόδια ο Kirito συναντά διαφορετικά κορίτσια και κάθε φορά τα βοηθά με τα προβλήματά τους. Παρότι έχει κάποια στοιχεία harem, δεν θα το χαρακτήριζα έτσι, παρόλα αυτά σε κάποια επεισόδια πλησιάζει το συγκεκριμένο είδος.

Οι μόνοι χαρακτήρες που έχουν σημαντική ανάπτυξη είναι ο Kirito και η αγάπη του, η Asuna. Καθότι ο Kirito ήταν ένας από τους αρχικούς beta testers του παιχνιδιού, ξεκινάει με υψηλότερο level, έχοντας το προβάδισμα έναντι των περισσότερων παικτών. Η Asuna μονοπωλεί αρκετά στιγμιότυπά, και το ντουέτο φαίνεται αρκετά συμπαθητικό.

Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες πτυχές του SAO είναι το ίδιο το MMO. Το anime αναδεικνύει συχνά πόσο πραγματικός είναι ένας μη-πραγματικός εικονικός κόσμος και πόσο έχουν σημασία οι πράξεις εκεί. Εντύπωση μου έκανε πως πολλοί από τους μηχανισμούς MMO και τους όρους που χρησιμοποιούνται είναι ακριβείς και στα πραγματικά MMO παιχνίδια. Είναι σαφές ότι ο συγγραφέας των πρωτότυπων μυθιστορημάτων έχει κάποια εμπειρία με αυτά. Τα στοιχεία MMO, καθώς και η δράση, είναι τα πιο δυνατά στοιχεία της ιστορίας. Οι σκηνές μάχης είναι αρκετά συχνές και έντονες, παρόλα αυτά δεν διαρκούν ποτέ πολύ. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι υστερούν. Αυτός είναι και ένας από τους κύριους λόγους που το SAO έχει βρει αρκετούς φανατικούς των σόου δράσης.

Το πιο αδύναμο μέρος του SAO είναι το δεύτερο μέρος, το οποίο ξεκινά λίγο μετά το ήμισυ της ιστορίας. Εκεί τα προβλήματα πλοκής γίνονται ακόμη πιο εμφανή και ο πρωταγωνιστής λιγότερο ενδιαφέρων. Οι σκηνές δράσης είναι εκεί, αλλά δεν αρκούν για να αντισταθμίσουν την αδύναμη ιστορία.

Πολλά από τα κακά μέρη του SAO προέρχονται από την προέλευση του πρωτότυπου μυθιστορήματος. Το SAO γράφτηκε αρχικά για ένα διαγωνισμό το 2001 και δημοσιεύθηκε ως μονότομο διαδικτυακό μυθιστόρημα από τον Reki Kawahara, ο οποίος δεν είχε γράψει κάτι άλλο τότε. Οι πλευρικές ιστορίες και το δεύτερο μέρος προστέθηκαν αργότερα, κάνοντας σαφές ότι ο συγγραφέας δεν είχε αρχικά την πρόθεση να γράψει μια συνέχεια, ούτε ήταν απόλυτα σίγουρος πως να το προχωρήσει. Εκείνη την περίοδο, ο Kawahara ήταν αρκετά άπειρος όταν έγραψε για πρώτη φορά το SAO.

Η καλύτερη λέξη που μπορώ να βρω για να περιγράψω το animation με μία λέξη είναι πως είναι "γυαλισμένο". Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι άψογα, τα χρώματα είναι φωτεινά και οι σκηνές μάχης είναι όλες υψηλής ποιότητας. Δεν είναι εκπληκτικό όπως το Dragon Ball Super ή το One Punch Man, αλλά υπάρχουν πολύ λίγα αισθητά ελαττώματα. Η μουσική έγινε από την Yuki Kajiura, η οποία ήταν υπεύθυνη και για το Fate / Zero, καθώς και το Madoka Magica. Αν και δεν είναι η καλύτερη δουλειά της, το αποτέλεσμα είναι αρκετά ικανοποιητικό. Το voice over των ηθοποιών είναι και αυτό εφάμιλλο με την μουσική, αλλά όχι κάτι ιδιαίτερα ξεχωριστό.

Κλείνοντας, αυτό που μου έμεινε από το SAO είναι πως εύκολα μπορεί να το αγαπήσει ή να το μισήσει κάποιος. Έχει δυνατή εισαγωγή, ενδιαφέρουσα πλοκή, όσοι είναι gamers θα συσχετιστούν άμεσα, και οι σκηνές δράσεις είναι εντυπωσιακές. Από την άλλη, οι χαρακτήρες είναι μονοδιάστατοι, ενώ το δεύτερο μέρος της πλοκής αλλοιώνει την όμορφη αρχική εικόνα. Με λίγα λόγια το SAO είναι  ένα anime με τα δυνατά και αδύναμα σημεία του και το κατά πόσο θα το απολαύσετε, εξαρτάται από τα σημεία που θέλετε να επικεντρωθείτε. Όπως και να έχει, το SAO είναι αρκετά διασκεδαστικό, ιδιαίτερα το πρώτο μέρος και θα το πρότεινα παρά τα ελαττώματα του.

Μπορείτε να επισκεφτείτε το κανάλι του Αλέξανδρου Ίτσιου στο Youtube