Ο μαγικός ρεαλισμός του «Εκατό χρονια μοναξιάς» ζωντανεύει στη μικρή οθόνη...

Ο μαγικός ρεαλισμός του «Εκατό χρονια μοναξιάς» ζωντανεύει στη μικρή οθόνη...

Επιστρέψαμε δυναμικά με πολλές κινηματογραφικές προτάσεις! Πρώτο άρθρο της στήλης “Watch me”, για το 2025, και δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από την τηλεοπτική μεταφορά ενός από τα πιο σημαντικά βιβλία του αιώνα που μας πέρασε!

Το μυθιστόρημα Εκατό Χρόνια Μοναξιάς (One hundred years of Solitude) αφηγείται την ιστορία της ανόδου και της πτώσης της μυθικής πόλης Μακόντο μέσα από την ιστορία της οικογένειας Buendía. Είναι μια ιστορία για την αγάπη, τη φιλοδοξία, την αντοχή και τον κύκλο της ζωής. Παντρεμένοι ενάντια στις επιθυμίες των γονιών τους, ο José Arcadio Buendía και η Úrsula Iguarán εγκαταλείπουν το χωριό τους και ξεκινούν ένα μακρύ ταξίδι αναζητώντας ένα νέο σπίτι. Συνοδευόμενοι από φίλους, το ταξίδι τους κορυφώνεται με την ίδρυση ενός ουτοπικού χωριού στις όχθες ενός ποταμού, του Μακόντο. Αρκετές γενιές των Buendía θα σημαδέψουν το μέλλον αυτού του μικρού χωριού, που βασανίζεται από τρέλα, ανεκπλήρωτους έρωτες, έναν αιματηρό και παράλογο πόλεμο και τον φόβο μιας τρομερής κατάρας που τους καταδικάζει σε εκατό χρόνια μοναξιάς.

«Το μυθιστόρημα αρχικά επρόκειτο να ονομαστεί The House», αποκαλύπτει ο Francisco Ramos, αντιπρόεδρος περιεχομένου του Netflix για τη Λατινική Αμερική, λόγω της αφθονίας των ιστοριών που βγήκαν από αυτό το σπίτι, «Αλλά τελικά έγινε «Εκατό Χρόνια Μοναξιάς» λόγω της αέναης μοναξιάς που βίωσαν όλοι οι χαρακτήρες».

Το ηθικό δίδαγμα του «Εκατό Χρόνια Μοναξιάς» περιστρέφεται γύρω από την αποδοχή της μοίρας και τη φύση της ανθρώπινης απομόνωσης. Οι τραγικές εμπειρίες της οικογένειας Buendía απεικονίζουν τις συνέπειες των ανεκπλήρωτων ονείρων τους. Το βιβλίο τελειώνει σχεδόν όπως ξεκίνησε. Το Μακόντο είναι και πάλι μοναχικό και απομονωμένο.

Λίγα λόγια για τον μαγικό ρεαλισμό...

Ο μαγικός ρεαλισμός ως τεχνική μετατροπής του φανταστικού σε πραγματικότητα αντιπροσωπεύεται από τον Garcia Marquez. Όταν οι αναγνώστες ακούν τον όρο «μαγικός ρεαλισμός», ο πρώτος συγγραφέας που έρχεται στο μυαλό είναι συνήθως ο Márquez. Είναι ένα στυλ γραφής όπου συμβαίνουν υπερφυσικά, μαγικά γεγονότα τα οποία, όμως, οι χαρακτήρες εκλαμβάνουν ως φυσιολογικά. Είναι ένα είδος διαφορετικό από τη φαντασία, όπου υπάρχει μια αίσθηση δέους που συνδέεται με τη μαγεία, και είναι επίσης διαφορετικό από το «φανταστικό». Έχει την ικανότητα να μετατρέπει το απίστευτο σε πιστευτό, όπως αποδεικνύεται στο «Εκατό Χρόνια Μοναξιάς».

Προσωπικά το θεωρούσα ακατόρθωτο να μεταφερθεί στην μικρή οθόνη ένα έργο τόσο πλούσιο και ιδιαίτερο. Όντας ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία, ξεκίνησα να βλέπω την σειρά με δυσπιστία. Ομολογώ, όμως, πως αυτή είναι μια εξαιρετική μεταφορά! Η σειρά έχει καταπληκτική φωτογραφία, πολύ καλή αναπαράσταση του λογοτεχνικού κειμένου και δημιουργική σκηνοθεσία με μια προσέγγιση που σέβεται το πρωτότυπο έργο. Είναι αναπόφευκτο ότι η μεταφορά ενός λογοτεχνικού έργου με τόσο λίγους διαλόγους θα απομακρυνόταν αναγκαστικά από το πρωτότυπο κείμενο. Το γεγονός, ωστόσο, ότι αυτή η μεταφορά δεν κατέστρεψε αυτή τη σύνδεση δείχνει την προσοχή που δόθηκε κατά τη διάρκεια της δημιουργίας της. Το Netflix έχει προβάλει τα 8 πρώτα επεισόδια του πρώτου κύκλου ενώ τα υπόλοιπα αναμένονται μέσα στο 2025.

Ξέρατε ότι...

Εναλλακτικά, το «Εκατό Χρόνια Μοναξιάς», αναφέρεται ως «Η Βίβλος» ή «Ο Δον Κιχώτης» της Λατινικής Αμερικής, με τον García Márquez να θεωρείται ένας νέος Miguel Cervantes. Η επιτυχία του βιβλίου έθεσε τις βάσεις για το Νόμπελ Λογοτεχνίας του García Márquez το 1982. Το μυθιστόρημα έχει πουλήσει περισσότερα από 45 εκατομμύρια αντίτυπα. Ο García Márquez, ο οποίος πέθανε το 2014, είναι ένας από τους πιο μεταφρασμένους ισπανόφωνους συγγραφείς στον κόσμο.

Αυτή είναι η πιο ακριβή παραγωγή του Netflix στη Λατινική Αμερική μέχρι σήμερα, με κολομβιανές ομάδες και ιθαγενείς κοινότητες να κατασκευάζουν στηρίγματα και σκηνικά για τη σειρά.

Ο ίδιος ο Gabriel Garcia Marquez αρνήθηκε στο παρελθόν να πουλήσει τα δικαιώματα του μυθιστορήματος του σε κάποιο στούντιο της Αμερικής ώστε να μεταφερθεί στην μεγάλη οθόνη. Θεωρούσε ότι ήταν πολύ δύσκολο να καλυφθεί ολόκληρη η πλοκή του μυθιστορήματος και δεν επιθυμούσε να γίνει σε κάποια άλλη γλώσσα πέραν της Ισπανικής.

Οι γιοι του συγγραφέα, Ροντρίγκο Γκαρθία και Γκονσάλο Γκαρθία Μπάρτσα είναι οι παραγωγοί της σειράς.

H σειρά θεωρείται μια από τις πιο πιστές προσαρμογές λογοτεχνικού κειμένου για την μικρή οθόνη τα τελευταία χρόνια!